تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:30
166 بازدید
کد خبر : 182425

مسیرهای ترانزیتی آذربایجان غربی توسعه یابد

مسیرهای ترانزیتی آذربایجان غربی توسعه یابد

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی و روان سازی مرزهای استان باید به یک شعار راهبردی تبدیل شود. محمدصادق معتمدیان امروز ۵ دی ماه درحاشیه بازدید از واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری استان افزود: ساماندهی و روان سازی مرزهای استان باید به شعار راهبردی تبدیل شود چرا که توسعه صادرات نیازمند داشتن مرز روان

مسیرهای ترانزیتی آذربایجان غربی توسعه یابد

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی و روان سازی مرزهای استان باید به یک شعار راهبردی تبدیل شود.

محمدصادق معتمدیان امروز ۵ دی ماه درحاشیه بازدید از واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری استان افزود: ساماندهی و روان سازی مرزهای استان باید به شعار راهبردی تبدیل شود چرا که توسعه صادرات نیازمند داشتن مرز روان است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیل و ظرفیتهای فراوانی است، تصریح کرد: از مسیرهای ترانزیتی استان به خوبی استفاده نشده و باید مسیرهای ترانزیتی را توسعه داده واز مسیرهای فعلی ترانزیتی  استفاده بهینه کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تمرکز زدایی و استاندار محور کردن اداره استان ها است، خاطر نشان کرد: با تمرکز زدایی و جلوگیری از وزارت خانه محوری از اتلاف انرژی، سرمایه و وقت جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه سال آینده سال توجه به رشد اقتصادی کشور و توسعه ۸درصدی کشور خواهد بود، اظهار کرد: مهمترین برنامه ای که در سال ۱۴۰۱در استان ها انجام خواهد گرفت تحقق توسعه ۸درصدی با توجه به ظرفیت های هر استان است و باتوجه به ظرفیت آذربایجان غربی میزان توسعه در نظر گرفته برای این استان ۷.۳ درصد است که بیشترین رشد در حوزه معادن است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی باوجود اینکه جز ۱۰استان برتر دارای معادن و ذخایر معدنی است، یاد آور شد: متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله خام فروشی و نبود برنامه جامع تدوین سهم استان از اشتغال در این حوزه یک درصد و ارزش افزوده ۷صدم درصد است‌.

معتمدیان درخصوص استخراج و واگذاری معادن نیز افزود: باید برای فعال کردن معادن و جذب سرمایه گذار سراغ افراد دارای اهلیت فنی و مالی برویم چرا که علت عمده راکد ماندن اغلب معادن استان نداشتن اهلیت فنی و مالی افراد بهره بردار است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید با جلوگیری از خام فروشی و ایجاد واحد های فناور به سهم رشد ۹درصدی در بخش معادن که سهم استان در سال ۱۴۰۱ است برسیم و در این حوزه با کسانی که در فرایند قانونی سرمایه گذار ی خلا ایجاد کند برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها