تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:19
156 بازدید
کد خبر : 183424

معاونت گردشگری به معاونت‌های وزارت خارجه اضافه شود

معاونت گردشگری به معاونت‌های وزارت خارجه اضافه شود

ایسنا/یزد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است با توجه به ناتوانی حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای احیا و رونق اقتصاد کشور طی چهار دهه گذشته، معاونت گردشگری باید به معاونت‌های این وزارتخانه اضافه شود. «محمدرضا دشتی اردکانی» در شورای راهبردی گردشگری استان یزد که شب گذشته در هتل والی یزد برگزار شد، با تاکید بر

معاونت گردشگری به معاونت‌های وزارت خارجه اضافه شود

ایسنا/یزد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است با توجه به ناتوانی حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای احیا و رونق اقتصاد کشور طی چهار دهه گذشته، معاونت گردشگری باید به معاونت‌های این وزارتخانه اضافه شود.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در شورای راهبردی گردشگری استان یزد که شب گذشته در هتل والی یزد برگزار شد، با تاکید بر این که اعداد بودجه کشور شامل نفت، اوراق و مالیات، خالی از عدد گردشگری است، تاکید کرد: متاسفانه عدد گردشگری در بودجه کشور وجود ندارد، چرا که مجلس و دولت و حاکمیت هیچ کدام به گردشگری اعتقادی ندارند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از بی‌توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: پس کو گوش شنوا؟وی با بیان این که از ۱۱ ماده تفاهم‌نامه بین ایران و چین، دو ماده به گردشگری اختصاص دارد، گفت: با این وجود، باز هم برای گردشگری هیچ اقدامی نکرده‌ایم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از بی‌توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: پس کو گوش شنوا؟

وی معتقد است با توجه به ناتوانی حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای احیا و رونق اقتصاد کشور طی چهار دهه گذشته، معاونت گردشگری باید به معاونت‌های این وزارتخانه اضافه شود.

نماینده اردکان در مجلس با اشاره به این که گردشگری باید به رفع حلقه‌های مفقوده بپردازد، تاکید کرد: دانشکده گردشگری، حمل و نقل هوایی و پژوهشگاه از حلقه‌های مفقوده این صنعت به شمار می‌روند.

وی به لزوم همدلی در بین دولت و بخش خصوصی یاد کرد و گفت: با توجه به این که مردم در ایام نوروز، سفر را حذف نمی‌کنند باید آمادگی لازم در این خصوص را داشته باشیم.

دشتی اردکانی همچنین با بیان این که برگزاری جلساتی مرتبط به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در غیاب نمایندگان این بخش‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود، خواستار حضور نمایندگان مذکور در جلسات جهت بررسی مشکلات مطرح شده در رابطه با بخش گردشگری استان شد.

آمادگی ظرفیت مجلس برای گردشگری

«محمد صالح جوکار» دبیر فراکسیون گردشگری مجلس هم در این نشست با بیان این که توسعه بسیار نامطلوب، نامتوازن و نامتجانس دامن‌گیر ماست، اظهار کرد: در حالی سودای حفظ محیط‌زیست، جلوگیری از آلودگی، ماندن نخبگان در یزد و سایر مسائل را داریم که در خصوص ایجاد تمهیدات لازم در این باره اقدام نکرده‌ایم.

وی بر لزوم توسعه گردشگری و فناوری های‌تک در یزد تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه، جایگاه گردشگری در سند آمایش استان بسیار بالا دیده شود.

جوکار با بیان این که باید تمام استان‌ها در خصوص توزیع متناسب با نیازها در سند آمایش اقدام کنند، گفت: باید مشخص کنیم که راهبردها، هدف و نقشه راه ما چیست و فقدان و حلقه‌های مفقوده آن را پیدا کنیم.

این مسئول با بیان این که فرصت‌های پیش روی گردشگری مانند کویر و مناطق طبیعی را باید شناسایی کنیم، گفت: برای برای هر کدام از این بخش‌ها راهبردهایی دیده شود.

وی با بیان این که باید نقاط قوت و ضعف مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تهدیدهایی مانند خانه‌های ویران تبدیل به هتل‌های سنتی شده‎اند.

وی با بیان این که کارگروه گردشگری در استان راه اندازی شده است، گفت: باید در راستای تولید ثروت و توسعه اشتغال بر پایه توسعه صنعت گردشگری اقدام کنیم.

این مسئول با بیان این که مجلس آمادگی همراهی با صنعت گردشگری را دارد، عنوان کرد: در حوزه قانون‌گذاری آمادگی هر نوع مشارکتی را داریم و البته از ظرفیت اصلاح قانون و سایر ظرفیت‌های مجلس نیز استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: البته دولت نیز باید در بحث زیرساخت‌ها و حمایت‌ها جدا اقدام کرده و بخش خصوصی را حمایت کند.

وی با بیان این که موانع و مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی باید رفع شود، گفت: دولت برای برای سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی را داشته باشد.

جوکار با تاکید بر این که اندیشکده‌های مربوط به حوزه گردشگری نیز باید نقش‌آفرینی کنند، بیان کرد: البته من موافق‌تر با نقش پژوهشکده هستم تا در رشته‌های متناسب با نیاز گردشگری استان نیز در دانشگاه‌ها به عنوان نیروی انسانی مورد نیاز ایجاد شود.

وی با بیان این که گردشگری باید محور توسعه استان شود، گفت: نیاز به توسعه پروازها در استان وجود دارد و تاکنون نیز پروازی بین‌المللی جز پروازهای زیارتی نداشتیم و باید در این زمینه دولت همکاری کند.

توسعه زیرساخت هوایی با تکیه بر معادن و صنایع

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر ضرورت پای کار آمدن صنایع و معادن در این باره، گفت: در راستای مسئولیت های اجتماعی باید صنایع و معادن اقدام کرده و توسعه حمل و نقل هوایی را برای استان رقم بزنند.

جوکار به کوتاهی بانک‌ها در خصوص امهال تسهیلات اشاره و عنوان کرد: باید با روسای بانک‌های عامل که نقش بیشتری در تسهیلات دارند، صحبت و مذاکره کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از صنعت گردشگری، گفت: نباید سختگیری‌ها به شیوهای باشد که این صنعت آزاردیده و نه آن را به حال خود رها کنند بلکه باید در این باره میانه روی داشته باشیم از طرفی باید در برخورد با واحدهای غیرمجاز اقامتی و تورهای غیرمجاز به طور جدی برخورد شود.

این مسئول در خصوص گلایه از افزایش نرخ بلیط قطار، اظهار کرد: امیدوار هستیم با راه‌اندازی قطارهای پردیس که در شرایط کرونایی غیرفعال شده بودند، این نرخ کاهش یابد در غیر این صورت باید به دنبال حل و فصل این موضوع باشیم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر این که نباید گردشگری تعطیل شود، در این باره از برخی سختگیری‌های قبلی بر حسب دستورات ستاد ملی کرونا یاد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها