تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 15:48
140 بازدید
کد خبر : 183873

نباید در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک جزیره‌ای نگاه کنیم

نباید در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک جزیره‌ای نگاه کنیم

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک نباید جزیره‌ای نگاه کنیم بلکه باید همه با نگاه تخصصی در این عرصه ورود کنیم. علی فتح‌اللهی امروز در نشست بررسی مشکلات بازآفرینی شهر رشت که با حضور نمایندگان شهرستان رشت در مجلس در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد

نباید در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک جزیره‌ای نگاه کنیم

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک نباید جزیره‌ای نگاه کنیم بلکه باید همه با نگاه تخصصی در این عرصه ورود کنیم.

علی فتح‌اللهی امروز در نشست بررسی مشکلات بازآفرینی شهر رشت که با حضور نمایندگان شهرستان رشت در مجلس در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی مکلفند جهت اجرای پروژه‌های بازآفرینی و تامین زمین مشارکت داشته و همچنین همکاران ثبت اسناد هم در این حوزه بسیار نقش موثری دارند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه خدمات بازآفرینی اثرات بسیاری را در توسعه هر شهر می‌گذارد و می‌تواند باعث ایجاد فضای مثبتی برای مردم و شهر ‌شود، افزود: تالاب عینک بهترین فرصت برای شهرستان رشت و استان محسوب می‌شود، اثرات این طرح در بحث توسعه بر کسی پوشیده نیست زیرا در بحث گردشگری و توریستی نقش آفرین است.

فتح‌اللهی بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث تالاب عینک دستگاه‌های مختلفی در حوزه محیط زیست، مالکیتی و آزادسازی، لایروبی، استفاده از فضاها و ساختمان‌های پیرامون، فاضلاب نقش آفرین هستند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: تالاب عینک با اینکه در دامنه شهری و حوزه شهرداری قرار دارد ولی تک بعدی نگاه کردن به این بحث جوابگو نخواهد بود و همه دستگاه‌ها باید نقش‌آفرین باشند و کمک کنند، نگاه ویژه داشته باشیم. در طرح توسعه و بازآفرینی تالاب عینک نباید جزیره‌ای نگاه کنیم بلکه باید همه با نگاه تخصصی در این عرصه ورود کنیم.

وی اضافه کرد: لایروبی تالاب عینک مسئله مهم دیگری است که حتما باید انجام گیرد، زیرا اگر لایروبی انجام نگیرد اهداف پروژه به درستی محقق و اجرا نمی‌شود. برای استفاده از ظرفیت‌های اجرایی اعتبارات شهرستانی کافی نیست باید از اعتبارات ملی هم برخوردار شویم لذا باید پیگیر باشیم تا از ظرفیت ردیف اعتبارات ملی برای بازآفرینی تالاب عینک برخوردار شویم.

فتح‌اللهی در خصوص توسعه و طرح بازآفرینی آستان خواهر امام، گفت: مکاتبات لازم جهت اجرای طرح توسط راه و شهرسازی، اوقاف و شهرداری در حال انجام است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها