تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 20:07
58 بازدید
کد خبر : 208466

نزدیک به پنج هزار مورد حیوان‌گریدگی در قزوین ثبت شد

نزدیک به پنج هزار مورد حیوان‌گریدگی در قزوین ثبت شد

به گزارش ایلنا، بهزاد نجف‌پور، گفت: از بین ۱۵۶ بیماری نوپدید شناخته شده در انسان ۱۱۴ مورد آن، یعنی ۷۳ درصد، از حیوانات به انسان منتقل می‌شوند. رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: به دلیل استفاده‌های مکرر از فرآورده‌های دامی در طی روز، احتمال ابتلا

نزدیک به پنج هزار مورد حیوان‌گریدگی در قزوین ثبت شد

به گزارش ایلنا، بهزاد نجف‌پور، گفت: از بین ۱۵۶ بیماری نوپدید شناخته شده در انسان ۱۱۴ مورد آن، یعنی ۷۳ درصد، از حیوانات به انسان منتقل می‌شوند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: به دلیل استفاده‌های مکرر از فرآورده‌های دامی در طی روز، احتمال ابتلا به این بیماری ها بسیار بالاست و با وجود تلاش بسیاری از سازمان‌ها در کنترل آن‌ها، هنوز این بیماری‌ها، موجب مرگ ‌و ‌میر و ناتوانی بسیاری از افراد می‌شوند؛ زیرا عامل ایجاد‌ کننده بیماری، در حیوان است.

وی با اعلام شناسایی ۲۶۲ مورد بیمار مبتلا به بروسلوز و تعداد بالای حیوان گزیدگی در سال گذشته، بر لزوم توجه بیشتر به کنترل این مسائل توسط مسئولین سازمان‌های مرتبط تأکید کرد.

این مسئول بیان کرد: در ۵۰ سال اخیر، بسیاری از بیماری‌های عفونی جدید، شایع شده که بخشی از آن‌ها، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان (زئونوز) است.

 وی ادامه داد: کنترل موفق بیمار‌های زئونوز در شهرستان‌های تابعه، نیازمند رصد مستمر، اقدامات شناسایی، مراقبت، پیگیری موارد شناسایی شده و همچنین تقویت مشارکت‌های بین ‌بخشی سازمان‌های مرتبط است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها