تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:01
156 بازدید
کد خبر : 182202

نشست کمیته مرکزی جنبش فتح در رام الله/ تاکید عباس بر لزوم اتحاد مواضع حامی فلسطین

نشست کمیته مرکزی جنبش فتح در رام الله/ تاکید عباس بر لزوم اتحاد مواضع حامی فلسطین

کمیته مرکزی جنبش فتح نشستی را به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله برگزار کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا”، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست اعضای کمیته مرکزی را در جریان آخرین تحولات پیرامون جلب حمایت عربی و بین المللی از مساله فلسطین از طریق

نشست کمیته مرکزی جنبش فتح در رام الله/ تاکید عباس بر لزوم اتحاد مواضع حامی فلسطین

کمیته مرکزی جنبش فتح نشستی را به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا”، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست اعضای کمیته مرکزی را در جریان آخرین تحولات پیرامون جلب حمایت عربی و بین المللی از مساله فلسطین از طریق برگزاری کنفرانس بین المللی صلح برای حل مساله فلسطین براساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی قرار داد.

وی گفت، طرح برگزاری کنفرانس بین المللی صلح که در جلسه اخیر شورای امنیت مطرح و راههای انجام آن بررسی شد، با استقبال گسترده ای روبرو شده است.

عباس همچنین از تلاش های مصر و اردن برای برگزاری نشست اتحادیه عرب با هدف اتحاد مواضع عربی درخصوص مساله فلسطین، حمایت از تلاش های فلسطین برای جلب حمایت بین المللی جهت برگزاری کنفرانس بین المللی و حل مساله فلسطین براساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی قدردانی کرد.

کمیته مرکزی در این نشست چندین پرونده از جمله پرونده انتخابات را بررسی کرد و به گزارش هیئت فتح در گفتگوی گروههای مقاومت فلسطین در قاهره و نیز مهمترین نتایج این گفتگو و برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه پرداخت.

این کمیته اعلام کرد، از بیانیه قاهره در گفتگوی گروههای مقاومت فلسطین استقبال می کند. این گفتگوها در واقع حرکت به سوی پایان دادن به دودستگی و تحقق آشتی ملی از طریق برگزاری انتخابات سراسری را کلید زد.

فتح از تلاش های مصر در حمایت از گفتگوی ملی فلسطین و رفع موانع پیش روی این گفتگو ها گرفته تا برگزاری انتخابات فلسطین قدردانی کرد.

قرار است سه انتخابات متوالی پارلمانی در ۲۲ ماه مه، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در ۳۱ ژوئیه و سپس انتخابات شورای ملی در ۳۱ اوت در فلسطین برگزار شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها