تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 10:59
175 بازدید
کد خبر : 190950

نگاهی آماری به “تولد و مرگ” و “ازدواج و طلاق” کرمانشاهیان در ۹ ماهه امسال

نگاهی آماری به “تولد و مرگ” و “ازدواج و طلاق” کرمانشاهیان در ۹ ماهه امسال

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از ولادت ۱۸ هزار و ۶۲۵ نوزاد در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: طی این مدت ۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر هم در استان فوت کردند. صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ولادت ۱۸ هزار و ۶۲۵ نوزاد در ۹ ماهه سال

نگاهی آماری به "تولد و مرگ" و "ازدواج و طلاق" کرمانشاهیان در 9 ماهه امسال

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از ولادت ۱۸ هزار و ۶۲۵ نوزاد در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: طی این مدت ۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر هم در استان فوت کردند.

صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ولادت ۱۸ هزار و ۶۲۵ نوزاد در ۹ ماهه سال جاری افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۸۹۷ نوزاد پسر و هشت هزار و ۷۲۸ نوزاد دختر هستند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که نرخ خام ولادت در استان در ۹ ماهه امسال ۱۲.۲ درصد بوده است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان، ۱۲.۲ مورد ولادت داشته ایم.

خدادادی تصریح کرد: همچنین نسبت جنسیتی ولادت در استان طی این مدت ۱۱۳ بوده، یعنی به ازای هر ۱۱۳ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر در استان متولد شده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیشترین ولادت ثبت شده استان در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ بوده است.

خدادادی به ثبت ۳۵۷ مورد چندقلوزایی هم در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۳۶ مورد دوقلو، ۲۰ مورد سه قلو و یک مورد چهارقلو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه آراد، محمد، ایهان، امیرعلی و آرسام را اسامی محبوب نوزادان پسر در ۹ ماهه امسال عنوان کرد و افزود: همچنین رستا، آوا، نیلا، آوین و هانا هم پنج اسم محبوب نوزادان دختر استان طی این مدت بوده است.

۱۲ هزار کرمانشاهی امسال از این دنیا رفتند/ زنان کرمانشاهی ۴ سال بیشتر عمر کرده اند

این مسئول در ادامه با اشاره به فوت ۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر در استان در ۹ ماهه امسال گفت: از این تعداد شش هزار و ۹۰۳ نفر مرد و پنج هزار و ۲۳۶ نفر زن بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه نرخ خام فوت استان طی این مدت را ۷.۲ اعلام و تصریح کرد: به ازای هر هزار نفر جمعیت استان در ۹ ماهه امسال، ۷.۲ نفر فوتی داشته ایم.

خدادادی نسبت جنسیتی وفات استان را هم ۱۳۲ اعلام و تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، ۱۳۲ مرد طی این مدت فوت کرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین سنی فوت شدگان استان در ۹ ماهه امسال ۶۴.۹۱ سال بوده که برای مردان ۶۳.۴ سال و برای زنان ۶۷.۸ سال است.

۱۲ هزار زوج کرمانشاهی “ازدواج” کردند/ ۳۶۰۰ زوج “طلاق” گرفتند

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه به تشریح آمار ازدواج و طلاق استان در ۹ ماهه امسال پرداخت و با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۱۱۱ فقره ازدواج گفت: نرخ ازدواج در استان طی این مدت ۷.۲ بوده است.

وی افزود: این نرخ ازدواج نشان می دهد که به ازای هر هزار نفر جمعیت استان، ۷.۲ نفر در استان ازدواج کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: میانگین سنی ازدواج طی این مدت در مردان استان ۲۹ سال و در زنان ۲۴ سال بوده است.

این مسئول در ادامه از ثبت سه هزار و ۶۶۳ مورد طلاق در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: نرخ خام طلاق استان نیز ۲.۳ نفر است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۲.۳ نفر طلاق گرفته اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشترین آمار ثبت شده طلاق مربوط به یکی دو سال اول زندگی زوجین بوده است.

خدادادی میانگین سن طلاق در مردان را هم ۳۷ و در زنان ۳۲.۳ سال عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها