تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 16:01
181 بازدید
کد خبر : 183979

نگرانی آمریکا درباره بهره‌برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا

نگرانی آمریکا درباره بهره‌برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا

سخنگوی کاخ سفید گفت، دولت بایدن نگران این است که روسیه و چین تلاش می‌کنند تا با توزیع جهانی واکسن‌های مقابله با کرونای خود، پیشرفت‌ها و نفوذ دیپلماتیک به دست بیاورند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: به طور حتم ما شاهد تلاش‌هایی از

نگرانی آمریکا درباره بهره‌برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا

سخنگوی کاخ سفید گفت، دولت بایدن نگران این است که روسیه و چین تلاش می‌کنند تا با توزیع جهانی واکسن‌های مقابله با کرونای خود، پیشرفت‌ها و نفوذ دیپلماتیک به دست بیاورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: به طور حتم ما شاهد تلاش‌هایی از سوی دیگر کشورها، چین و روسیه، برای استفاده از واکسن‌های ضد کرونا به عنوان ابزاری برای پبشبرد دیپلماتیک بوده‌ایم و با نگرانی به این اقدامات نگاه می‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با سایر رهبران جهان همکاری داشته و گفته که ایالات متحده به صحنه جهانی بر می‌گردد و دولتش برای این منظور از طریق یکسری اقدامات تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.

در یک بررسی تحقیقی اخیر که در ژورنال “لنست” منتشر شد، واکسن روسی “اسپوتنیک وی” ساخت مرکز تحقیقات میکروبیولوژی و اپیدمیولوژی گامالیا، روسیه، با توجه به فاز سوم آزمایش‌های بالینی ۹۱.۶ درصد کارایی داشت.

این واکسن که بر اساس پلتفورم ناقل آدنوویروس انسانی ساخته می‌شود، از سوی دولت روسیه در ۱۱ اوت ثبت شده و بیش از ۲۰ کشور آن را برای استفاده در موارد اضطراری ثبت کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها