تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:46
179 بازدید
کد خبر : 183672

هشدار درباره موج بازداشت ها در سودان

هشدار درباره موج بازداشت ها در سودان

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نسبت به موج گسترده بازداشت مخالفان در سودان، همزمان با تشدید اعتراضات نسبت به اوضاع بد معیشتی هشدار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، گسترش موج بازداشت های خودسرانه که مقامات سودان علیه مخالفان آغاز کرده اند، نگرانی های متعددی

هشدار درباره موج بازداشت ها در سودان

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نسبت به موج گسترده بازداشت مخالفان در سودان، همزمان با تشدید اعتراضات نسبت به اوضاع بد معیشتی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، گسترش موج بازداشت های خودسرانه که مقامات سودان علیه مخالفان آغاز کرده اند، نگرانی های متعددی پیرامون حقوق بشر به بار آورده است.

در این بیانیه آمده است، این بازداشت ها همزمان با اعتراضات مردمی به شرایط سخت معیشتی و ناتوانی دولت در فراهم کردن مستلزمات زندگی روزمره رخ می دهد. دولت سودان طی دو روز اخیر کمپین بازداشت های خودسرانه گروهی براساس وابستگی های سیاسی آغاز کرده است.

سازمان مذکور اعلام کرد، دادستانی کل سودان دستور بازداشت ۵۶ تن را صادر کرده که ۱۲ تن از جمله معاون رئیس جمهور سابق بازداشت شده اند و همه این بازداشتی ها از دریافت نیازهای ضروری مثل لباس و درمان منع هستند. در میان بازداشتی ها افراد کهن سال حضور دارند که از شرایط بهداشتی رنج می برند و نیازمند درمان هستند.

در پی انقلاب سودان، این کشور شاهد افزایش نگران کننده بازداشت های خودسرانه و غیر قانونی است.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد، دلیل اصلی وجود این حجم از بازداشت ها و اعتراضات، بحران گسترده حقوق بشر در سودان است چرا که آزادی بیان و عقیده در این کشور یک جنایت محسوب می‌شود و کسانی که نظر مخالفی دارند با بازداشت، اخراج از کار و مصادره اموال مجازات می شوند.

این سازمان از جامعه بین الملل، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل خواست موضعی قاطع علیه این حجم از بازداشت ها، محرومیت بازداشتی ها از حق خود در محاکمه عادلانه، تضمین پایبندی سودان به تعهدات خود در خصوص حقوق بشر و لغو تمامی قوانین مربوط به مجازات شهروندان مخالف اتخاذ کنند.

مناطق مختلف سودان از چند هفته پیش صحنه اعتراضات مردمی به گرانی و اوضاع بد اقتصادی است و اعلام تشکیل دولت جدید مکلف به اصلاح اقتصاد هم این اعتراضات را متوقف نکرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها