تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 16:59
166 بازدید
کد خبر : 188951

همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال دوران کرونا در قم برگزار شد

همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال دوران کرونا در قم برگزار شد

ایسنا/قم همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها، به همت اوقاف استان قم و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد. همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال طی دوره شیوع کرونا در بیمارستان‌ها آرامستان‌ها، در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی – آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد. در این همایش آیت‌الله اعرافی

همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال دوران کرونا در قم برگزار شد

ایسنا/قم همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها، به همت اوقاف استان قم و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال طی دوره شیوع کرونا در بیمارستان‌ها آرامستان‌ها، در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی – آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
در این همایش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف قم، معاونان و مدیران حوزه‌های علمیه و اوقاف، طلاب جهادی و برخی شخصیت‌های شهری و استانی حضور داشتند.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار کرد: خدمت به بندگان خداوند فضیلتی است که به عنوان یک برکت نصیب آدمی می‌شد؛ در حدیثی قدسی آمده است جامعه بشری عیال و خانواده من هستند و در بین انسان‌ها محبوب‌ترین کسی است که لطف و محبت آنها نسبت به بندگان من بیش از دیگران باشد و سعی و تلاش آنها برای برآوردن حوائج آنها افزون‌تر باشد؛ نخستین مدالی که طلاب جهادی بر سینه دارند، این است که جزو این دسته از افراد قرار گرفته‌اند.
وی افزود: طلاب جهادی سرمایه‌های واقعی حوزه‌های انقلابی و فردای این نظام هستند، مدیریت‌های آینده این نظام باید به دست این فداکاران و مجاهدان باشد و برای این منظور، نیازمند به توانمندسازی علمی و مهارتی این افراد است تا بتوانند عرصه‌های جهانی مدیریت اسلامی را نه در ایران بلکه در سطح بین‌المللی بر عهده بگیرند و پرچمدار صدور فرهنگ انقلاب باشند.
پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم سخنرانی کرد؛ او با اشاره به اینکه لباس روحانیت لباس خدمت است و به همین دلیل است که طلاب جهادی با همین لباس به بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها شتافتند و خالصانه به خدمت‌گزاری پرداختند گفت: پایبندی به موازین شرعی و قوانین اجتماعی، ویژگی نیروهای جهادی است و همه قوانینی که در یک جامعه الزامی هستند توسط آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.
در ادامه و پس از مداحی سید علی حسینی‌نژاد، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی برآمده از رویکرد، فرهنگ، گفتمان و مکتب جهاد و مقاومت است؛ همین روحیه جهادی در هنگامه وقوع حوادث طبیعی و بحران‌هایی همچون شیوع کرونا در طلاب جهادی تجلی می‌کند و ریشه در حرکت بزرگ امام خمینی(ره) دارد.
وی با بیان اینکه روحانیون در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی همه سختی‌ها را تحمل می‌کردند و خالصانه برای دفاع از اسلام و مردم پای کار بودند گفت: طلاب علوم دینی با پیروی از امام راحل و برای رهایی ایران می‌جنگیدند و هر نوع سختی و مشکلی را به جان می‌خریدند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها