تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 15:58
182 بازدید
کد خبر : 183960

واکسیناسیون رایگان یک میلیون رأس دام در زنجان

واکسیناسیون رایگان یک میلیون رأس دام در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، یک میلیون و ۶۴۸ هزار رأس دام در زنجان واکسیناسیون شد. محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام، اظهار کرد: هر ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک

واکسیناسیون رایگان یک میلیون رأس دام در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، یک میلیون و ۶۴۸ هزار رأس دام در زنجان واکسیناسیون شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام، اظهار کرد: هر ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌شود.

وی در رابطه با واکسیناسیون رایگان دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام، افزود: در طرح واکسیناسیون رایگان بیماری آبله و شاربن (سیاه‌زخم؛ بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌)، بیش از یک میلیون و ۶۴۸ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک‌سمی استان زنجان واکسینه شدند.

این مسئول از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و تصریح کرد: آبله، بیماری‌ ویروسی حادی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه ما مسئول هستیم، به همین خاطر از دامداران انتظار داریم تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها