تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 11:10
177 بازدید
کد خبر : 181636

پردیس سینمایی شیروان در حسرت تحقق وعده‌های مسئولان

پردیس سینمایی شیروان در حسرت تحقق وعده‌های مسئولان

ایسنا/خراسان شمالی پردیس سینمایی شیروان از سال ۹۹ با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد اما در حال حاضر این پروژه با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است. پردیس سینمایی شیروان قرار بود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و منابع اعتباری این پروژه نیز از استانداری، سازمان همیاری شهرداری‌ها، سازمان امور سینمایی و سمعی

پردیس سینمایی شیروان در حسرت تحقق وعده‌های مسئولان

ایسنا/خراسان شمالی پردیس سینمایی شیروان از سال ۹۹ با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد اما در حال حاضر این پروژه با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.

پردیس سینمایی شیروان قرار بود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و منابع اعتباری این پروژه نیز از استانداری، سازمان همیاری شهرداری‌ها، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شود اما هیچ‌کدام از اعتبارات اختصاص پیدا نکرد و ساخت پروژه متوقف شد.

پردیس سینمایی امید شیروان به عنوان بیست و یکمین پردیس  با زیر بنای ۷۵۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی، مهرماه سال گذشته عملیات اجرایی آن با پیمانکاری شهرداری این شهر شروع شد.

مالک و بهره‌بردار پردیس سینمایی شهرداری شیروان است

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مالک و بهره‌بردار پردیس سینمایی شیروان شهرداری است، اظهار کرد: پیگیر اختصاص اعتبارات بودیم اما عدم تامین اعتبار موجب توقف پروژه شد. این در حالی است که در ابتدای پروژه نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه با دستور استاندار سابق خراسان شمالی مقرر شد که اعتبارات این پروژه افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در حال حاضر فرمانداری و شهرداری شیروان باید جذب اعتبارات را داشته باشند تا بتوانیم پروژه را هرچه زودتر تکمیل کنیم.

فرخنده با اشاره به اینکه برآورد اولیه این پروژه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: به طور قطع این برآورد هزینه افزایش داشته و اگر اعتبارات اختصاص پیدا کند، پروژه زمان‌بری نخواهد بود و تا اواسط سال آینده می‌توانیم پروژه را بهره‌برداری کنیم.

پردیس سینمایی شیروان در حسرت تحقق وعده‌های مسئولان

مسئولیت تکمیل پردیس سینمایی با شهرداری شیروان است

وحید میرزامحمدزاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیروان، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پروژه پردیس سینمایی شیروان در قالب یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان شهرداری‌ها، سازمان سینمایی و شهرداری آغاز شد، اظهار کرد: جلسات متعددی برای جذب اعتبارات ملی برگزار کردیم اما موادی در بندهای تفاهم نامه وجود داشت که در نهایت احتمال ایجاد مشکلات حقوقی به وجود می‌آمد.

وی با بیان اینکه بیش از سه ماه از متوقف این پروژه می گذرد، ادامه داد: اعتباراتی که تاکنون نیز شهرداری برای این پروژه هزینه کرده براساس مصوبات استانی است که کمک‌هایی به شهرداری در بخش‌های مختلف انجام شود و در نهایت شهرداری اعتبار را به این پروژه اختصاص دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیروان با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در تخصیص اعتبار به این پروژه، عدم وجود ردیف اعتباری برای پروژه است، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر مصوبات کمیته برنامه ریزی استان هستیم که اگر اعتبارات مشخص شود، شهرداری موظف است پروژه را به جریان بیندازد.

محمد زاده با اشاره به اینکه شهرداری شیروان نیز برای پیشگیری از ایجاد مشکلات حقوقی به دنبال پرداخت هزینه‌ها از منابع داخلی است، تصریح کرد: از شروع پروژه نیز اعتبارات ملی در حد کمک بوده و مقرر نبود که تا پایان پروژه از اعتبارات ملی استفاده شود.

وی در پایان تصریح کرد: احتمال اینکه تکمیل پروژه تا سال ۱۴۰۲ نیز طول بکشد وجود دارد اما تمام تلاش خود را برای تکمیل هر چه زودتر این پروژه به کار می‌گیریم.

پردیس سینمایی شیروان نیازمند بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار

پردیس سینمایی شیروان در حسرت تحقق وعده‌های مسئولان

مسعود الهی، معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری شیروان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پردیس سینمایی شیروان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: در برآورد اولیه مقرر شد که ۵۰۰ میلیون تومان از محل سازمان شهرداری‌ها، ۷۰۰ میلیون تومان سازمان امور سینمایی و یک میلیارد تومان از استانداری تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی به دو میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، تأکید کرد: هیچ‌کدام از اعتبارات اختصاص پیدا نکرده و از محل منابع داخلی شهرداری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شد.

الهی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه حدود هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: این پروژه ۷۵۰ متر زیر بنا دارد و دارای سه سالن در یک طبقه است.

معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری شیروان تصریح کرد: این پروژه حدود دو سال پیش  کلنگ‌زنی شد و اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند طی ۶ ماه می توانیم پروژه را تکمیل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها