تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:37
191 بازدید
کد خبر : 191482

پیک شدید کرونا در تعطیلات عید نوروز

پیک شدید کرونا در تعطیلات عید نوروز

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به پیک شدید کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مردم استان با این روال عادی به زندگی ادامه دهند و از تجمعات دوری نکنند در عید نوروز شاهد پیک شدید کرونا خواهیم بود. ابراهیم قادری امروز(۱۹ بهمن‌ماه) در تشریح طرح شهید قاسم سلیمانی و اقدامات مقابله با

 پیک شدید کرونا در تعطیلات عید نوروز

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به پیک شدید کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مردم استان با این روال عادی به زندگی ادامه دهند و از تجمعات دوری نکنند در عید نوروز شاهد پیک شدید کرونا خواهیم بود.

ابراهیم قادری امروز(۱۹ بهمن‌ماه) در تشریح طرح شهید قاسم سلیمانی و اقدامات مقابله با کووید ۱۹، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی افزود: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۰۰هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا مورد نمونه‌گیری قرارگرفته‌اند که از این تعداد ۳۰ هزار ۸۹۰ نفر مثبت قطعی به کرونا بوده‌اند.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مرد بودند، ذکر کرد: ۸۶ درصد از مبتلایان شهری و مابقی روستایی بودند و این نشان می‌دهد که کرونا در اذحام جان دوباره می‌گیرد.

قادری به گروه سنی مبتلایان اشاره و بیان کرد: گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال ۵۵ درصد و ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۳ درصد از بیماران مبتلا به کرونا شده اند.

وی با اشاره به تاسیس آزمایشگاه کرونا در استان کردستان، عنوان کرد: آزمایشگاه جامع بهداشتی در اردیبهشت‌ماه سال آینده در استان تاسیس خواهد شد که با این آزمایشگاه تمام زیرساخت‌های بهداشتی در کردستان انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: از ۱۰۴۸ نفر زن باردار، مشکوک به کرونا در سطح استان آزمایش گرفته ‌شده که ۶۲۶ نفر از آن ها مبتلا به کرونا و یک نفر جان خود را از دست داد.

قادری همچنین گفت: از ۸۷ نوزاد مشکوک به کرونا در استان تست انجام شد که ۱۵ نفر از آن ها مبتلا بودند.

وی عنوان کرد: ۳۰ درصد از نتایج آزمایش پی سی آر ممکن است منفی اعلام ‌شود به دلیل اینکه احتمال دارد فرد زودتر از زمان مشخص تست داده باشد در این صورت حتی به افرادی که جواب آزمایش آن‌ها منفی می‌شد درخواست می‌کردیم که در قرنطینه بمانند و تمام پروتکل ها را رعایت کنند.

وی به پیک شدید کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مردم استان با این روال عادی به زندگی ادامه دهند و از تجمعات دوری نکنند در عید نوروز شاهد پیک شدید کرونا خواهیم بود.

قادری از مردم استان درخواست کرد عید نوروز در خانه‌هایشان بمانند و مسافرت، دورهمی، عروسی و مراسم‌ها را تا حد مکان کاهش دهند چراکه ممکن است این پیک بیشتر سالمندان را درگیر کنند و شاهد مرگ‌ها آن‌ها شویم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها