تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 16:48
165 بازدید
کد خبر : 192091

چرا باید با مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی خداحافظی کنیم؟

چرا باید با مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی خداحافظی کنیم؟

ایسنا/البرز رئیس اتاق اصناف البرز گفت: ما منکر گرانی‌ها نیستیم و با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت استان را فعالان صنفی تشکیل داده‌اند ما هم با این مساله درگیر هستیم. بهروز حصاری صبح امروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تنها ۲۰ درصد مرغ مصرفی البرز نشینان در داخل استان تولید و مابقی آن از

چرا باید با مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی خداحافظی کنیم؟

ایسنا/البرز رئیس اتاق اصناف البرز گفت: ما منکر گرانی‌ها نیستیم و با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت استان را فعالان صنفی تشکیل داده‌اند ما هم با این مساله درگیر هستیم.

بهروز حصاری صبح امروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تنها ۲۰ درصد مرغ مصرفی البرز نشینان در داخل استان تولید و مابقی آن از سایر استان‌ها وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مرغ تنظیم بازاری هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ اعلام شده، توضیح داد: وقتی هر کیلو مرغ به دست عرضه کننده کیلویی ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد چطور امکان فروش آن به نرخ تنظیم بازاری وجود دارد؟

این مسئول اضافه کرد: بدون شک واحدهای عرضه هم باید کمتر از ۱۰ درصد روی مرغی که می‌خواهند عرضه کنند سود بکشند که این در نهایت باعث می‌شود امروز قیمت هرکیلو مرغ به حدود ۲۷ هزار تومان برسد.

حصاری تاکید کرد: اصناف تنها توزیع کننده سهمیه مرغ و تخم مرغی است که از سوی جهاد کشاورزی برای استان تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: واقعیت این است سهمیه مرغ و تخم مرغ البرز پاسخگوی نیاز واقعی مصرف کنندگان استان نیست و همین باعث ایجاد نوساناتی در قیمت‌ها شده است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل گرانی میوه در هفته‌های گذشته توضیح داد: واقعیت این است تحریم‌ها تاثیر خود را بر روی نهاده‌های کشاورزی، کود، سموم و … گذاشته و این باعث شده قیمت تمام شده میوه برای باغداران در مقایسه با سال‌های قبل رشد داشته باشد که این امر در گران شدن میوه بی تاثیر نبوده است.

این مسئول تصریح کرد: البته در این فرایند نباید علاقه برای صادرات میوه با هدف کسب سود بیشتر و تاثیر دلالان را نیز نادیده گرفت.

حصاری تاکید کرد: ما منکر گرانی‌ها نیستیم و با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت استان را فعالان صنفی تشکیل داده‌اند ما هم با این مساله درگیر هستیم.

وی افزود: فعالان صنفی اگر یک جا عرضه کننده باشند در سایر موارد مصرف کننده هستند و از آنجایی که خودشان از جنس مردم هستند، مشکلات را به خوبی درک می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف البرز گفت:  اتاق اصناف البرز با تقسیم بندی استان به نواحی مختلف می‌تواند با مشکل گرانفروشی مقابله کند و رسیدگی به معضل گرانی در حیطه اختیاراتش نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رصد بازار و تمهیدات اندیشیده شده سعی کرده‌ایم میوه تنظیم بازاری برای شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها