تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 11:37
229 بازدید
کد خبر : 181675

کاهش ۵۵ درصدی بارش های آذر ماه/ جریان رودخانه ها همچنان کاهشی است

کاهش ۵۵ درصدی بارش های آذر ماه/ جریان رودخانه ها همچنان کاهشی است

ایسنا/گلستان مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش میزان بارش های آذرماه سال جاری، گفت: این کاهش در مقایسه با سال گذشته ۵۵ و نیم درصد و نسبت به دوره درازمدت ۶۴ درصد بوده است.  حسین دهقان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی مدت مهر ماه

کاهش 55 درصدی بارش های آذر ماه/ جریان رودخانه ها همچنان کاهشی است

ایسنا/گلستان مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش میزان بارش های آذرماه سال جاری، گفت: این کاهش در مقایسه با سال گذشته ۵۵ و نیم درصد و نسبت به دوره درازمدت ۶۴ درصد بوده است.

 حسین دهقان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی مدت مهر ماه سال جاری تا پایان آذر ماه، بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این آمار  نسبت به دوره های درازمدت ۱۳ درصد کاهش بارندگب را نشان می دهد.

وی افزود: جریان رودخانه ها بر اساس ایستگاه های مبنا در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو ۶۷ درصد کاهش ، در حوضه گرگانرود ۵۱ درصد و در حوضه خلیج گرگان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دهقان با بیان اینکه ذخیره آبخوان کم عمق استان در ماه آذر در مقایسه با آذر ماه سال گذشته، ۱۶۹ میلیون متر مکعب کاهش داشته است، ادامه داد: آمار ثبت شده در مقایسه با متوسط ۲۹ سال گذشته ۱۹۲ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: ذخیره آبخوان های عمیق استان نیز در ماه آذر سال جاری در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط ۱۹ سال گذشته ۶۲ میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها