تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 15:49
193 بازدید
کد خبر : 183877

کشف سوخت قاچاق از یک باغ در اطراف همدان

کشف سوخت قاچاق از یک باغ در اطراف همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از وصول جریمه ۱.۷ میلیارد ریالی قاچاق سوخت در استان خبر داد و گفت: سوخت قاچاق در یک باغ از اطراف همدان کشف شد. داریوش جودکی یادآور شد: حسب گزارش نیروی انتظامی فردی که ۱۹ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق به ارزش ۸۶۶ میلیون و ۷۳ هزار ریال

کشف سوخت قاچاق از یک باغ در اطراف همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از وصول جریمه ۱.۷ میلیارد ریالی قاچاق سوخت در استان خبر داد و گفت: سوخت قاچاق در یک باغ از اطراف همدان کشف شد.

داریوش جودکی یادآور شد: حسب گزارش نیروی انتظامی فردی که ۱۹ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق به ارزش ۸۶۶ میلیون و ۷۳ هزار ریال را در یک باغ در اطراف همدان نگهداری کرده بود، به دام افتاد که تعزیرات حکومتی علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت جزای نقدی نیز محکوم کرد.

وی بیان کرد: شعبه سوم این اداره کل پس از جری تشریفات قانونی و صدور رأی مقتضی متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۱۴۶ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که پس از تأیید در شعبه تجدید نظر و قطعیت رأی جریمه توسط اجرای احکام وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در ادامه با هشدار به اصناف، فروشگاه‌ها و شرکت های پخش در زمینه فروش اجباری کالا و خدمات، گفت: فروش اجباری کالا در کنار کالاهای اساسی ممنوع بوده و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد می‌کند.

با بیان اینکه با استناد به ماده ۶۴ قانون نظام صنفی فروش اجباری کالا یا خدمات عبارت است از فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمت به همراه کالا یا خدمت دیگر، اظهار کرد: در همین راستا گزارشات رسیده حاکی از آن است که برخی از فروشگاه‌ها در کنار فروش اجناس دیگر مانند روغن، کالاهای دیگری نیز به خریدار تحمیل می‌کنند و در کنار خرید اجناس دیگر، روغن به مشتری تحویل می دهند که این عمل خلاف قانون بوده و اجحاف در حق مصرف کننده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: فروش اجباری کالا و خدمات ممنوع بوده و تعزیرات حکومتی با اصناف و شرکت‌های پخشی که مرتکب این رفتار خلاف قانون شوند، به شدت برخورد می‌کند به طوریکه طی دو ماه گذشته ۱۲ فقره پرونده وارده با محکومیت ۷۶۴ میلیون ریال در این زمینه داشتیم.

جودکی تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که همه کالاهای اساسی مانند روغن در انبارها موجود بوده و هیچ گونه کمبودی نداریم بنابراین تقاضا داریم با توجه به سرانه مصرف خود خرید کرده و از احتکار خانگی پرهیز کنند.

به‎‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان همدان، تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir آماده دریافت گزارشات و شکایات مردم است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها