تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:01
154 بازدید
کد خبر : 191206

گاز نیروگاه‌های کرمانشاه از اول اسفند وصل شود

گاز نیروگاه‌های کرمانشاه از اول اسفند وصل شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در صورتی‌که شرکت گاز استان مشکلی نداشته باشد، از ابتدای اسفند باید گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق خصوصا نیروگاه بیستون برقرار شود تا دیگر شاهد مازوت سوزی نباشیم. هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۱۹ بهمن) هوای پاک استان کرمانشاه، با بیان اینکه خوشبختانه کلانشهر کرمانشاه از نظر آلودگی هوا وضعیت مناسب‌تری نسبت

گاز نیروگاه‌های کرمانشاه از اول اسفند وصل شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در صورتی‌که شرکت گاز استان مشکلی نداشته باشد، از ابتدای اسفند باید گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق خصوصا نیروگاه بیستون برقرار شود تا دیگر شاهد مازوت سوزی نباشیم.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۱۹ بهمن) هوای پاک استان کرمانشاه، با بیان اینکه خوشبختانه کلانشهر کرمانشاه از نظر آلودگی هوا وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر کلانشهرها دارد، افزود: البته این موضوع نباید باعث شود از تعیین تکلیف منابع آلاینده هوا غافل شویم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنایعی که در فصل سرما مازوت مصرف می‌کنند سهم قابل توجهی در آلایندگی هوا دارند، لازم است در صورتی‌که مشکلی برای تامین سوخت سایر مشترکین ایجاد نشود، با همکاری شرکت گاز از ابتدای اسفند گاز مصرفی این صنایع برقرار شود.

استاندار کرمانشاه به آلایندگی که برخی خودروهای حمل و نقل عمومی خصوصا اتوبوس‌های درون شهری ایجاد می‌کنند هم اشاره داشت و افزود: شهرداری بودجه کافی برای خرید خودروهای جدید ندارد و برای بازسازی همین ناوگان نیز به سختی اعتبار دریافت کرده‌ایم.

در ادامه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ریزگردها اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای کرمانشاه است، گفت: کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها خصوصا صنایع سیمان در درجات بعدی آلایندگی هوا قرار دارند.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری نیز که برخی از آنها عمری بیش از حد مجاز دارند، از دیگر عوامل آلوده کننده هوای کرمانشاه هستند.

سالاری بوی نامساعد سایت بازیافت زباله در محدوده شرق شهر کرمانشاه و همچنین جارسوزی را نیز از دیگر دلایل آلودگی هوای کرمانشاه دانست و تاکید کرد: اگر قانون هوای پاک به درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد بسیاری از این مشکلات نبودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری راهکار حل این معضل را توسعه فضای سبز و همچنین عدم استقرار کارخانه‌ها در نزدیکی مناطق مسکونی و شهرها دانست.

سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوایی که در شهر کرمانشاه داریم اطلاعات کافی نمی‌دهد، گفت: هیچکدام از ایستگاه‌هایی که در سطح شهر داریم اطلاعات آلودگی کارخانه‌های شرق شهر کرمانشاه را به میزان کافی دریافت نمی‌کند.

وی افزود: همچنین این ایستگاه‌ها بگونه‌ای مکان یابی شده که عمدتا در مسیر ازدحام ترافیک و تردد خودروها است، در حالیکه سهم صنایع در آلودگی هوای شهر کرمانشاه نسبت به خودروها بیشتر است.

در ادامه این نشست سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نیز اشاره‌ای به وضعیت فرسودگی خودروهای کرمانشاه و تاثیر آنها بر آلودگی هوا داشت و با اشاره به وجود نزدیک به ۵۳۴ هزار دستگاه خودرو در استان که ۳۴۴ هزار دستگاه آن در شهر کرمانشاه است، افزود: از این تعداد نزدیک به ۲۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی عمومی و ۵۲ درصد این خودروهای عمومی فرسوده هستند.

وی از وجود نزدیک به ۹ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کرمانشاه هم خبر داد که ۵۷ درصد تاکسی‌ها را شامل می‌شود و خاطرنشان کرد: از ۲۲۱ دستگاه اتوبوسی که در شهر کرمانشاه داریم نیز ۷۳ درصد یعنی نزدیک به ۱۶۰ دستگاه فرسوده هستند که بازسازی شده‌اند.

به گفته شیری، ۵۳ درصد ۱۱۹ هزار دستگاه موتورسیکلتی که در کرمانشاه داریم نیز فرسوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها