تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:20
193 بازدید
کد خبر : 184924

گول خفیف بودن اُمیکرون را نخورید/بررسی دو مورد اُمیکرونی دیگر در استان مرکزی

گول خفیف بودن اُمیکرون را نخورید/بررسی دو مورد اُمیکرونی دیگر در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دو مورد مشکوک مبتلا به اُمیکرون در استان مرکزی شناسایی و با انجام آزمایشات و بررسی به تایید رسیده است و پس از تائید نهایی توسط انستیتو پاستور ایران، امروز اعلام خواهد شد. دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار بستری

گول خفیف بودن اُمیکرون را نخورید/بررسی دو مورد اُمیکرونی دیگر در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دو مورد مشکوک مبتلا به اُمیکرون در استان مرکزی شناسایی و با انجام آزمایشات و بررسی به تایید رسیده است و پس از تائید نهایی توسط انستیتو پاستور ایران، امروز اعلام خواهد شد.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار بستری شدگان بیماری کووید ۱۹ کاهشی است، افزود: تجربه کشورهای دیگر نشان داده است که در ابتدا آمار بیماران سرپایی  افزایش یافته و پس از آن نوبت به بیماران بستری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه واریانت اُمیکرون رفتار خفیفی از خود نشان داده است، افزود: مردم نباید گول خفیف بودن اُمیکرون را بخورند و عادی انگاری شود چراکه در صورت عادی‌انگاری قطعا آمار بیماران سرپایی و میزان بستری افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا تکمیل دُز سوم واکسن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است، تصریح کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا ۸۰درصد از ابتلا به ویروس کرونا اُمیکرون پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن نزده‌ها، بیشترین قربانیان اُمیکرون هستند، افزود: علاوه بر شناسایی یک مورد فرد مبتلا به اُمیکرون در هفته گذشته در استان مرکزی، روز گذشته دو مورد مشکوک دیگر در استان شناسایی و با انجام آزمایشات و بررسی به تایید رسیده است و پس از تائید نهایی توسط انستیتو پاستور ایران، امروز اعلام خواهد شد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: کرونا همچنان وجود دارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره سرایت و تزریق واکسن الزامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها