تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 18:35
141 بازدید
کد خبر : 189709

یک فعال سیاسی: انقلاب اسلامی به استیلای شرق و غرب بر منافع ملی کشور پایان داد

یک فعال سیاسی: انقلاب اسلامی به استیلای شرق و غرب بر منافع ملی کشور پایان داد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح ­طلب گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با توجه به شعارهای اولیه آن بر مبنای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوریت بسنجیم. حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با توجه به شعارهای اولیه آن بر مبنای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوریت بسنجیم،

یک فعال سیاسی:
انقلاب اسلامی به استیلای شرق و  غرب بر منافع ملی کشور پایان داد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح ­طلب گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با توجه به شعارهای اولیه آن بر مبنای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوریت بسنجیم.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با توجه به شعارهای اولیه آن بر مبنای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوریت بسنجیم، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب، شعار اصلی انقلابیون با توجه به رهنمودهای امام خمینی(ره) بر مبنای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که مقصود اصلی از رکن جمهوریت انقلاب اسلامی، ایجاد نظام سیاسی جایگزینی برای حکومت سلطنتی بر مبنای رأی مردم و قانون اساسی به شمار می‌­رفت.

وی افزود: در ارتباط با آرمان استقلال باید توجه داشت که این اصل دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی است. در بعد سیاسی این استقلال به دست آمد و تصمیمات اساسی کشور، بر اساس اراده داخلی و نه وابستگی به قدرت‌­های خارجی استوار شد. بر این اساس، به استیلای شرق و غرب بر منافع ملی پایان داده شد.

این فعال سیاسی اصلاح­ طلب درخصوص اصل آزادی به عنوان یکی دیگر از شعارهای اساسی انقلاب، گفت: این اصل دارای تعاریف بسیاری است و آزادی که به عنوان شعار اولیه انقلاب مطرح شد با جایگاهی که امروزه ما در آن قرار داریم دارای تفاوت­‌هایی است. در کسب بسیاری از آزادی‌­ها موفق بوده ­ایم و موانع را در این راه کنار زده‌ایم که تجلی آن در هشت سال دفاع مقدس قابل مشاهده است.

حجتی گفت: اما برخی از این آزادی­‌ها هنوز به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است که با توجه به قانون اساسی به عنوان ثمره اصلی انقلاب می­‌توان در راستای تعین آن­‌ها اقداماتی را به انجام رساند.

وی خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی، به­ عنوان یک مؤلفه تعیین کننده در مقوله آزادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضروری است تا به معیارهای حقوق شهروندی توجه مضاعفی شود و این حق بر اساس قانون اساسی به صراحت مورد تبیین قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به پیام­‌های اولیه امام(ره) در پاریس و نقش آن در غلیان انقلابی مردم تصریح کرد: پیام‌های سراسر آزادی امام راحل در پاریس توسط مردم انقلابی به خوبی دریافت و عملی­‌سازی شد. بر این اساس، باید یک به یک این پیام‌ها مورد بررسی قرار گیرد و به میزان تحقق یافتگی آن­‌ها پرداخته شود.

حجتی افزود: مردم در اندیشه امام خمینی(ره) جایگاه بسیار والایی داشتند و ایشان مکرراً بر نقش‌­آفرینی و اهمیت آحاد جامعه تأکید می­‌کردند. ضروری است تا امروز به خواسته­‌های ایشان، مبتنی بر تحقق مضاعف حقوقی که در قانون اساسی به آن‌­ها اشاره شده است توجه شود و با این روش دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه آزادی استمرار یابد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها