تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 2:00
52 بازدید
کد خبر : 208242

یک هزار و ۴۵۱ پرونده برای اصناف متخلف در فارس تشکیل شد

یک هزار و ۴۵۱ پرونده برای اصناف متخلف در فارس تشکیل شد

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی با اشاره به اهم اقدامات بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت فارس از یکم اسفنداه پارسال تا کنون (طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۲) با بیان اینکه نظارت بر بازار کالا‌ها و کنترل آن در گروی همکاری مردم است، از برخورد با متخلفان خبر داد. وی ادامه داد: از اول اسفندماه

یک هزار و ۴۵۱ پرونده برای اصناف متخلف در فارس تشکیل شد

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی با اشاره به اهم اقدامات بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت فارس از یکم اسفنداه پارسال تا کنون (طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۲) با بیان اینکه نظارت بر بازار کالا‌ها و کنترل آن در گروی همکاری مردم است، از برخورد با متخلفان خبر داد.

وی ادامه داد: از اول اسفندماه پارسال تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۶ بازرسی با ۱۴۵۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد ریال تشکیل که پرونده‌های مذکور جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس د ر خصوص بازرسی‌های به عمل آمده د ر خصوص قاچاق کالا و ارز نیز گفت: د ر این مد ت ۹۵۲ مورد بازرسی بعمل آمد که ۹ مورد تشکیل پرونده تخلفات مکشوفه با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال از نتایج بازرسی‌های سازمان د ر مدت مذکور بود ه است.

حسنی با تاًکید بر اهمیت بررسی د قیق و به موقع گزارشات دریافتی از مردم افزود: د ر این مدت ۳۴۵ مورد شکایت مرد می دریافت شد که از این تعد اد ۳۲۷ مورد رسیدگی و ۱۸ مورد د یگر نیز د ر د ست بررسی است.

وی بیان کرد: عمده تخلفات کشف شده عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عد م ارائه فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب، عد م رعایت د ستورالعمل‌های بهداشتی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسنی گفت: عمده تخلفات بر اساس گروه کالایی کشف شده توسط بازرسان شامل موارد‌ی از قبیل آجیل و خشکبار، لوازم التحریر مشاورین املاک، میوه و تره بار، دخانیات، خدمات قالیشوئی، آرد و نان، کالای برقی، آش و حلیم پزی، مواد پروتئینی، فروش موبایل و قطعات آن، پارکینگ ها، شیرینی جات، مصالح ساختمانی، خدمات کارواش، منسوجات، پوشاک، کیف وکفش، کافه و رستوران، مبلمان، اثاثیه و لوازم خانگی، هتل آپارتمان، اقلام آرایشی و بهداشتی، لاستیک، خدمات آرایش زنانه و مردانه، لوازم یدکی، روغن موتور است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه خودکنترلی اصلی، اساسی در فراهم سازی فضای آرام بازار بشمار می‌رود بر ادامه بازرسی‌ها از صنوف و واحد‌های خدماتی استان تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که نظارت کاملی توسط گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های مرتبط مثل بهداشت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، استاندارد و تعزیرات حکومتی بر بازار صورت می‌گیرد لذا از هم استانی‌ها انتظار می‌رود تا همچون همیشه در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند ضمناً سامانه و شماره ۱۲۴ این سازمان در سراسر استان آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارشها، شکایات و پیشنهاد‌های مردمی نسبت به رسیدگی به آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها