تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 15:29
162 بازدید
کد خبر : 181713

یک گام تا تصویب منطقه آزاد “قصرشیرین” مانده/ خوزستان برو نیستم

یک گام تا تصویب منطقه آزاد “قصرشیرین” مانده/ خوزستان برو نیستم

ایسنا/کرمانشاه زمان زیادی تا تحقق رویای چندین ساله مردم کرمانشاه و خصوصا مرزنشینان این دیار نمانده، زمانی شاید در حد یک هفته دیگر! اواخر بهمن یا نهایتا اوایل اسفند قرار است مصوبه دولت در خصوص راه اندازی هشت منطقه آزاد در نوار مرزی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به رای گذاشته شود، مصوبه ای که

یک گام تا تصویب منطقه آزاد "قصرشیرین" مانده/ خوزستان برو نیستم

ایسنا/کرمانشاه زمان زیادی تا تحقق رویای چندین ساله مردم کرمانشاه و خصوصا مرزنشینان این دیار نمانده، زمانی شاید در حد یک هفته دیگر!

اواخر بهمن یا نهایتا اوایل اسفند قرار است مصوبه دولت در خصوص راه اندازی هشت منطقه آزاد در نوار مرزی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به رای گذاشته شود، مصوبه ای که در دل خود رویای چندین ساله مرزنشینان کرمانشاهی را دارد و تایید آن در مجمع می تواند به چندین سال چشم انتظاری مردم این استان و خصوصا مرزنشینان پایان دهد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز (۲۶ بهمن) در گفت وگو با خبرنگاران ایسنا و ایرنا، با اشاره به پیگیری های بسیار برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین گفت: طی بیش از سه سال خدمتم در کرمانشاه اگر یک پروژه مهم برای استان پیگیری کرده باشم همین منطقه آزاد قصرشیرین است، چرا که معتقدم این منطقه  فقط متعلق به قصرشیرین نیست و منافع آن به تمام استان می رسد و به نوعی منطقه آزاد تمام استان است.

وی افزود: راه اندازی این منطقه می تواند تحول مثبتی در اقتصاد استان ایجاد کرده و نقش مهمی در اشتغال استان داشته باشد.

بازوند با اشاره به تصویب ایجاد این منطقه در هیات دولت و مجلس گفت: راه اندازی این منطقه در قالب مصوبه ای که هشت منطقه آزاد و تعدادی منطقه ویژه را شامل می شود به تصویب رسید، اما این مصوبه در شورای نگهبان تایید نشد و با توجه به اصرار مجلس بر تصویب این مصوبه، در نهایتا تصمیم گیری در این رابطه به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

وی افزود: در مجمع تصمیم بر اینکه گرفته شد که کار کارشناسی صورت گیرد که آیا راه اندازی هشت منطقه آزاد و تعدادی منطقه ویژه در نوار مرزی کشور ضرورت دارد یا خیر که در همین راستا تیمی کارشناسی چهار ماه پیش به کرمانشاه آمدند و و همه شرایط منطقه را بررسی کردند. طی این مدت هم دو جلسه با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم و در سفر دبیر مجمع هم تمام ضروریات راه اندازی این منطقه را شرح دادیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تایید راه اندازی این منطقه در کمیسیون فنی مجمع گفت: روز گذشته هم در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کردیم و در این جلسه هم تمام امتیازات و مزایای راه اندازی این منطقه از جمله فاصله نزدیک آن به دو پایتخت ایران و عراق، زیرساخت های مطلوب، دسترسی به اقلیم کردستان و بخش مرکزی کشور عراق،  نزدیکی به خطوط راه آهن و برقراری خط ریلی این منطقه ظرف سه تا چهار سال آینده و اتصال آن به خطوط ریلی بین المللی و …تشریح شد و خوشبختانه در پایان هم مسئولان جلسه رضایت خوبی داشتند و نظرات در این زمینه مثبت بود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: جلسه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اواخر بهمن یا اوایل اسفند است و مصوبه مناطق آزاد در این جلسه به رای گذاشته می شود.

وی افزود: امیدواریم مصوبه راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین در این جلسه به تصویب برسد که در این صورت اقدام ماندگاری برای استان کرمانشاه خواهد بود.

ابلاغ اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی برای “باغ موزه دفاع مقدس”/ تا پایان سال قرارداد می بندیم

بازوند در ادامه از ابلاغ اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی برای پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد وافزود: باغ موزه دفاع مقدس یکی از مطالبات جدی استان است، چرا که جنگ از این استان شروع و خاتمه یافت، اما متاسفانه تنها استانی هستیم که هنوز باغ موزه دفاع مقدس نداریم.

وی افزود: این پروژه مکانی است که می‌تواند دلاوری هایی که ۳۰ سال پیش در این استان رخ داده را به نسل آینده منتقل کند و حقیقت جنگ تحمیلی و فداکاری هایی که در کرمانشاه صورت گرفته را نمایش دهد.

بازوند خاطرنشان کرد: در سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه پیگیر اختصاص بودجه ای برای ساخت این پروژه شدیم که نهایتا ۵۳ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شد.

وی افزود: با پیگیریهای صورت گرفته نهایتا روز گذشته ۳۹ میلیارد تومان از این اعتبار به استان ابلاغ شد که باید تا پایان سال مالی آن را جذب کنیم که این کار هم انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا پایان امسال قرارداد ساخت این پروژه منعقد شده و تا پایان سال مالی فرصت جذب این میزان اعتبار را داریم.

وی یادآور شد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث باغ موزه حدود ۱۵ هکتار در قسمت ورودی شهر است که مکان مناسبی برای احداث این پروژه محسوب می شود.

بازوند گفت: زیرسازی های این پروژه هم انجام شده و امیدواریم  با دریافت این اعتبارات بتوانیم هرچه سریعتر ساخت این پروژه را پیش ببریم.

ایلام و کرمانشاه یک خانواده اند، لطفا تفرقه نیندازید

استاندار کرمانشاه در ادامه به صحبت های اخیر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: مردم استان کرمانشاه و ایلام همزبان بوده و از یک قوم هستند و به نوعی یک خانواده هستند و مسئولین و نمایندگان باید دقت کنند که موجب تفرقه مردم این دو استان نشوند.

وی افزود: قطعا هیچ استانی مختار نیست در حوزه گاز و نفت و آب و … خود به تنهایی تصمیم گیری کند و اگر چنین باشد که در کشور سنگ روی سنگ بند نمی شود.

بازوند گفت: در خصوص میادین نفت و گازی هم که تصمیم گیری شده این میادین در استان کرمانشاه واقع بوده و در استان ایلام نیست.

وی افزود: از طرفی این نماینده مجلس باید اختصاص ۴۵ درصد آب سامانه گرمسیری را هم مد نظر قرار دهد و باید بداند که مردم استان کرمانشاه علی رغم اینکه خود به این آب نیاز دارند و زمین های حاصلخیزی داریم اما اعتراضی به سهم ۴۵ درصدی ایلام از آب سامانه گرمسیری نداشتند و اجازه دادند این آب به استان ایلام اختصاص یابد.

بازوند تصریح کرد: استان کرمانشاه و ایلام همسایه و از یک خانواده هستند و نمایندگان باید از چنین اظهار نظر های عجولانه و تفرقه افکنانه خودداری کنند.

توهین به رییس جمهور، توهین به مردم سالاری دینی است

استاندار کرمانشاه در خصوص توهین های اخیر به رییس جمهور هم گفت: توهین به رییس جمهور نوعی بداخلاقی است و توهین به ۲۴ میلیون نفری است که به ایشان رای دادند.

وی افزود: بعد از ۴۲ سال تمرین دموکراسی که شعار و یادگار امام(ره) است، همه باید برای رای مردم احترام قائل شوند و باید بدانند توهین به رییس جمهوری یعنی توهین به ۲۴ میلیون نفری که به او رای دادند.

بازوند گفت: اینکه یک عده خودسر به رییس جمهور توهین کنند قابل قبول نیست و نباید اجازه داد این عده مردم سالاری دینی در کشور را خدشه دار کنند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: این اقدام صورت گرفته همه را ناراحت کرد و توهین به شعور ۲۴ میلیون نفر بود و امیدواریم قوه قضاییه با این افرد برخورد قانونی داشته باشد.

خوزستان برو نیستم/ بر عهدی که با مردم کرمانشاه بستم می‌مانم

بازوند در ادامه با اشاره با بیان اینکه صحبت هایی در دولت در خصوص رفتن او به استان خوزستان صورت گرفته گفت: اخیرا صحبت هایی مطرح شد که به استان خوزستان بروم که حرف من این بود که بعد از سه سال کار و فعالیت در کرمانشاه این کار امکانپذیر نیست.

وی اظهار کرد: ۷۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز استان جذب کرده ایم و دولت را برای این سرمایه گذاری متقاعد کرده ایم و پتروشیمی اسلام آبادغرب تعیین تکلیف شده و اقدامات دیگری نیز صورت گرفته و کارهای دیگری هم هست که باید به پایان برسد، بنابراین ترجیح می دهم در استان کرمانشاه بمانم و کارهای ناتمام را حتی المقدور به پایان برسانم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برعهدی که با مردم کرمانشاه بستم می مانم، افزود: بصورت قطعی جواب دادم که استان خوزستان نمی روم و امروز هم قرار است در جلسه هیات دولت استاندار خوزستان مشخص شود. هرچند در کار سیاسی قطعیتی نیست و همه چیز ممکن است، اما من حرفم را زده ام که به استان خوزستان نمی روم و تا پایان دولت در خدمت مردم کرمانشاه خواهم بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها