تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 16:39
166 بازدید
کد خبر : 186637

۲۴۹۴ واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند

۲۴۹۴ واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند

ایسنا/تهران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع استان تهران را ۴۰ سال ثابت و بدون توسعه نگه داشته است. یدالله صادقی بعد از ظهر پنج شنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه جمع بندی سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران که

۲۴۹۴ واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند

ایسنا/تهران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع استان تهران را ۴۰ سال ثابت و بدون توسعه نگه داشته است.

یدالله صادقی بعد از ظهر پنج شنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه جمع بندی سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۹۴ واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند.

صادقی با اشاره به اینکه ۷۴ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان تهران اشتغال دارند، گفت: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی استان تهران نواحی دیگری نیز داریم که تحت عنوان مجتمع‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۲ شهرک صنعتی غیر دولتی در استان تهران فعالیت دارند که ۳۷۶ واحد در آنها وجود دارد و ۴ هزار و ۱۰۰ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت می‌باشند، گفت: ۳۵ هزار واحد تجاری شامل واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی در شهرستان‌ها و برای اقتصاد استان تهران فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مطرح کرد: مهم‌ترین مشکلی که در ۴ شهرستان جنوب شرق استان تهران و در بخش صنعت وجود دارد، عدم وجود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی است که توسط شرکت‌های خدماتی از ۲ سال پیش تحویل گرفته شده اند و زیرساخت فرسوده دارند که هزینه‌های بالا دارد و از عهده این شرکت‌ها خارج است و در این راستا راه‌های دسترسی به شهرک‌های صنعتی نیز در عباس آباد، پاکدشت و سالاریه و چرمشهر دارای معضل هستند.

صادقی افزود: اقداماتی در خصوص دفع پسماندهای صنعتی در نظر گرفته شده که نیازمند تخصیص اعتبار است و در شهرک‌های صنعتی ۹۱۶ مگاوات برق مورد نیاز است که ۳۲۴ مگاوات یعنی ۲۸ درصد برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی تأمین شده که جزو مشکلات اساسی این شهرک‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال ۹۹ نیز ۳ هزار و ۳۵۰ طرح بهره برداری شده است، اظهار کرد: در مجموع این طرح‌ها ۱۱ هزار نفر اشتغال به همراه داشته و مجموعاً ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است.

صادقی گفت: موارد زیادی طرح توسط خود واحدهای صنعتی به عنوان توسعه داریم که قابل افتتاح است اما به علت معضلات محیط زیستی امکان صدور مجوز رسمی برای آنها فراهم نیست و در همین راستا یکی از مشکلات صنعت‌های استان تهران محدود شدن به شعاع ۱۲۰ کیلومتر است و با توجه به اینکه صنایع امروز نیازمند رشد و توسعه هستند، گرفتار این قانون هستند و باید بگوییم که قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع تهران را ۴۰ سال عقب نگه داشته است.

وی بیان کرد: ۹۵ هزار فرصت شغلی قطعی طی سال جاری در استان تهران ایجاد شده که ۶۰ هزار نفر آنها در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده و حدود ۱۷۹ واحد تعطیل شده نیز احیا شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها