تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 16:33
159 بازدید
کد خبر : 191021

۴۰ طرح محققان ایران و روسیه حمایت می‌شود

۴۰ طرح محققان ایران و روسیه حمایت می‌شود

نتایج داوری دومین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه اعلام شد. به گزارش ایسنا، بر اساس این فراخوان از ۴۰ طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و روسی حمایت می‌شود. پس از انتشار این فراخوان که با استقبال محققان دو کشور مواجه شد؛ آنها

۴۰ طرح محققان ایران و روسیه حمایت می‌شود

نتایج داوری دومین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این فراخوان از ۴۰ طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و روسی حمایت می‌شود. پس از انتشار این فراخوان که با استقبال محققان دو کشور مواجه شد؛ آنها ۳۸۰ پروپوزال را ارسال کردند. پس از داوری و ارزیابی نهایی طرح‌های پژوهشی برای حمایت مشخص شدند.

دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و روسیه با هدف توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه میان محققان دو کشور منتشر شد.

فرایند ارزیابی علمی این طرح‌ها در ایران با همکاری ۳۰۸ عضو هیات علمی ایرانی که در هیچ یک از طرح های پیشنهادی مشارکت نداشته اند، صورت گرفت. در نهایت، برترین طرح های فراخوان با جمع بندی نظرات داوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه برگزیده شدند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، بیو انفورماتیک و علوم شناختی، علوم زمین (با تمرکز بر مطالعات قطب جنوب و دریاچه خزر)، تاریخ، باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و انسان‌شناسی، اقتصاد، زبان‌شناسی و مطالعات فرهنگی، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی، مکانیک و هوافضا، مطالعات پیشرفته نفت و گاز حوزه‌های علمی هستند که محققان بر اساس آن طرح‌های تحقیقاتی خود را ارسال کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها